PLANEN MED HÄSTARNA

Tänkte att jag skulle gå igenom planerna en snabbis var det gäller hästarna jag rider eftersom att det kanske kan vara lite oklart! 
 
Vi börjar med ponnyerna som bockade av sitt stora mål för några veckor sedan, nämligen ungponnychampionatet i dressyr. Vi börjar med Diva. Jag var med och red in Diva som 4-åring och har tillsammans med hennes ägare utbildat henne hit. För tillfället finns ingen vidare plan med Diva. 
 
Sedan har vi Merry. Vi har hoppträning inbokad och är sugna på att lufta oss någon mer gång på tävlingsbanan iår. I hoppning. Han kommer alltså att fortsätta att synas i bloggen. Vi kör vidare helt enkelt!
 
Dodo ska jag fortsätta att rida! Och vem vet, kanske vågar jag mig ut på en tävling på honom så småningom, hehe. Full gas framåt!
 
Jag kommer att forsätta att rida Dolly. Jag satsar inte på henne som med de andra hästarna (som det alltid varit) och eftersom att hennes ridbana är lite känsligare för diverse väder så får vi se hur mycket det kan bli av i höst men jag hoppas det blir några ridpass. Hon är den svåraste hästen att jobba med för mig och ställer därmed högst krav på mig som ryttare. Nyttigt & roligt. 
 
Linus är som ni vet bortlämnad till någon som har ännu mer unghästvana + mer erfarenhet av komplexa hästar. Vi får se vad det kan ge oss. Tiden får utvisa om det blir något som jag kommer att jobba vidare med. Självklart är det drömmen att detta är min kommande stjärna. 
 
Och så bästa Palle. Tappsko nu och hittills en veckas ofrivillig vila...men förhoppningvis är vi strax på G igen! Sikte mot MSV dressyr och 120 hoppning! Får vi bara lite flyt så är vi snart där igen. Förhoppningsvis tävlingen igen nästa vecka!
 
Så ja, det fortsätter ungefär som vanligt. Hoppas att ni vill fortsätta att följa oss!

Kommentera här: