TÄVLINGSRESUME 2017 - DULTYMOR

Nu är det dags för Dollys resume, vi har inte gjort många starter iår men det jag summerar såklart vårat år ändå. För er som vill läsa förra årets resume så hittar ni den HÄÄR. 
 
Vill först klargöra att vi inte satsar med Dolly på det sättet som med de andra hästarna. Jag rider henne när jag har tid, i övrigt skogsrids hon nästan bara. Tyvärr har det heller tyvärr inte passat att tävla henne när det väl funnits tävlingar nära iår, jag hade gärna startat henne några fler gånger. Men det kanske blir nästa år, who knows!
 
Det roligaste med Dolly iår är att hon har tagit sjumila-kliv framåt, det är helt galet. Vi har våra dalar ibland, men överlag säger jag bara wow! 
 
I våras!
 
Dolly vilade en hel del under vintern och med tanke på att jag rider henne ca 1 gång i veckan så tog det ett tag innan vi började att hoppa. Markarbetet är viktigast och det jag valde att lägga mycket fokus på när jag kom och red, det märktes ju såklart. Fick jag henne bara i rätt sinnesstämning kändes det toppen, precis som på filmen nedan, och det var också då jag bestämde att jag ville testa att tävla henne iår också.
 
Vi tränade vidare under sommaren.
 
Vi gjorde sedan två starter i 1m under hemmatävlingarna i augusti med två bra rundor & riktigt bra känsla. Varav en felfri. Vi var så nöjda!!
 
Vi red sedan en 1m i Kinda med mindre bra resultat. Dolly blev stressad och vi fick med oss två bommar. 
 
Tre starter skrapade vi ihop iår. Inte så mycket att recensera men utvecklingen har verkligen skjutit i höjden och det är det viktigaste. Jag kommer att fortsätta att rida Dolly under hösten och i vinter om det finns möjlighet, så får vi se vad som händer nästa år.

Kommentera här: