DAGENS TÄVLING - Palle

Idag startade jag & Palle 90 samt 100cm på Jönköpings Fältrittklubb. Första riktiga hopptävlingen med ett öga och med bara en hoppträning samt en pay&jump i ryggen. Palle var riktigt duktig och levererade två felfria rundor! Visst är vi en bit från våran forna glans men det är en bra början! 

 
Det som fattas för att det ska bli sådär riktigt bra är delvis min känsla på hinder och Palles lösgjordhet samt styrka. När han kommer igenom mer så kan jag sätta mer snurr på galoppen. När jag får mer rörelse genom kroppen/över ryggen kommer jag att kunna använda galoppen mer och han kommer att hoppa bättre. Nu blir det lite tamt och lite stelt men det är en början som sagt. Gillar att han känns lugn i sin takt och att det inte blir springit!
 
Här har ni filmen från 100cm: 
 
Summerar dagens starter som lyckade och extra roligt med ytterligare två rosetter att lägga till i Palles samling. Bästaste hästen!
 
Nöjda & glada! 

Kommentarer:


Josefin Nilsson:

Så himla kul att det går bra och att ni är på gång igen! Grattis :D

Svar: Tack :D
Ellen

skriven


Kommentera här: