FILM FRÅN DAGENS HOPPTRÄNING

Hej! Under förmiddagen idag var jag & Palle iväg för att hoppträna för Jens. Vad ska man säga? Palle hade verkligen sin "kan själv" attityd på i kombination med att han inte riktigt ville komma igenom och vara på plats + lite hetta på det så var det ingen angenäm känsla jag hade idag. Han ville köra sitt egna race och lyssnade inte på mig. 
 
Efter en timme, i slutet av träningen började det att kännas ungefär som det skulle. Vi får helt enkelt traggla vidare. Jag tyckte annars att han hade en härlig energi idag, bara att jag inte riktigt kunde få honom att använda den på rätt sätt. Annars hoppar han ju fint, som alltid och jag hade trots allt en trevlig hinderkänsla idag. 
 
Vi får träna vidare så ska jag nog kunna fiska över Palle mer på min sida. Tycker att markarbetet annars är på väldigt god väg framåt men självklart blir det lite annat med hinder & bommar. Då blir han lite extra taggad förstås och det är ju bara härligt & en grej jag älskar med Palle. Det ska bara kanaliseras en aning(hehehe) så blir det toppen!
 
Här är några klipp från idag. Vi red en evighetsbana på en stor 8-volt vilket passade perfekt för oss idag! Vi avslutade på några lite högre språng, ca 120cm och det kändes lätt. 
 

Kommentera här: