DAGENS TÄVLING - Dolly

Bästa Dolly! Hon var så duktig idag. Mycket stökiga hästar på tävlingsplatsen idag så hon blev väldigt nervös & stressad. Hon far inte runt men får mycket inre stress. Börjar svettas massor och är svår att få kontakt med i ridningen. Så jag skrittade, skrittade & skrittade lite till. Efter ca 25-30 minuter kände jag att hon sänkte garden lite och vi rullade på några varv i trav & galopp innan jag hoppade av och gick banan inför första klassen, nämligen 70cm.
 
När jag kom tillbaka tog jag några språng på framhoppningen innan vi red in på tävlingsbanan. Vi det här laget kändes hon bra igen och det höll sedan i sig resten utav dagen. Innan kunde hon inte stressa ner efter att ha blivit uppstressad men det går nu. Stora framsteg.
 
Hursomhelst, hon gjorde två bra rundor. Hon gjorde sitt allra bästa och lyssnade så fint på mig samtidigt som hon kändes positiv. Ett nedslag i 70cm men en felfri runda i 80cm!
 
Innan jag hoppade upp.
 
Dolly har verkligen aldrig varit så fin som hon är just nu. Kolla bara! Ni som sett henne på film & verkligheten tidigare borde se skillnad. Blev ett enda dåligt språng på hela dagen och det ser ni på det sista hindret. Självfallet ryttarens tabbe men jag är i övrigt supernöjd med min prestation idag. 
 
Den felfria rundan i 80cm resulterade i en Clear Round-rosett.

Kommentarer:


Louise:

Snygg runda!

Svar: Tack!
Ellen

skriven


Kommentera här: