FÖR SVÅRT

Jag hade tänkt att göra ett inlägg om mina favoritrundor på Palle, men det gick verkligen inte, haha. Satt och kollade på min kanal och det är så många rundor som blivit till favoriter. Vissa var det från början, andra har blivit det med tiden. Vissa gamla favoriter har bleknat med åren, nu är vi bättre och då ser man bristerna i dem istället även om de var prestationer då & såklart fortfarande är.
 
Iallafall, hade till slut 13 klipp på min "lista", och det är ju lite väl många för ett inlägg. Och då är långt ifrån alla rundor filmade...Glad över att jag har så många minnesvärda rundor på film även om det finns ett antal man önskar att man hade filmat också. 
 
Men en favorit kan jag visa, det är inte ens från en tävling utan en Pay n Jump. Palles & min comeback efter hans månad på klinik och diverse operationer varav den sista var för att ta bort hans öga. Detta är bara lite mer än månad efter att han kommit hem och andra gången han hoppar med ett öga. Det var helt underbart att få åka iväg och "tävla" på min fina häst igen och Palle verkade uppskatta det också. Så oroliga som vi hade varit för honom❤️
 
Detta kanske låter konstigt men Palle var faktiskt deprimerad när han kom hem från kliniken igen. Det började redan innan han hade sin långa vistelse på kliniken för problematiken var ju i full gång redan innan det. Det märktes att han var glad över att komma hem men det tog tid innan han helt blev sig själv igen. Han var väldigt "låg" och trots att han är en matgris som varit lite småtjock från & till i hela sitt liv så fick jag mata som aldrig förr. Han var helt enkelt inte sig själv på en lång tid efter det. Det var först på tävlingen i Mantorp i december samma år som jag kände att Palle mådde "bra" igen.
 

Kommentera här: