FREDAG KVÄLL🎉

GokvÀll! HÀrligt med en lÄnghelg pÄ ingÄng, men jag har redan fÄtt lite bokningar pÄ jobb nÀsta vecka. Feels good! HÀrligt nÀr man vet var & nÀr man ska jobba i tid. Det blir sÄ mycket lÀttare att planera dÄ.
 
Palle fick iallafall vila idag, likasÄ Ida-Holly som har tappat en sko, IGEN!! De springer & har det bra i sin stora sommarhage men skorna fÄr hon gÀrna behÄlla pÄ. Den förra skon hon trampade av sig blev riktigt skev, som tur var gick det bra med hoven och det sÄg ut som att det gick bra med hoven denhÀr gÄngen ocksÄ.
 
Efter jobbet idag Ă„kte jag till Maria. Började med att hoppa Diva. Hon har inte hoppat pĂ„ mer Ă€n ett halvĂ„r. Diva Ă€r ju Marias ridhĂ€st som jag red pĂ„ ungponnychampionatet förra Ă„ret. Maria hoppar inte men det Ă€r nyttig trĂ€ning för Diva som dessutom Ă€lskar det. Även om det var lĂ€nge sedan vi hoppade nu sĂ„ har vi hoppat en hel del ihop (samt tĂ€vlat i hoppning), faktum Ă€r att det bara Ă€r jag som hoppat henne i hela hennes liv. Det blev bara lite lĂ€tt hoppning idag, superkul var det iallafall!
 
Sen red jag Melker som sakta men sÀkert gör framsteg. Idag skrittade vi över bommar samt travade för andra gÄngen. Han tycker att det Àr lite svÄrt att balansera sig i traven Ànnu men bara mellan idag & förra gÄngen var det nog dubbelt sÄ bÀttre. Maria har oss fortfarande pÄ lina, denhÀr ponnyn behöver lite mer tid Àn t.ex. Diva som jag red runt pÄ i alla gÄngarter nÀstan direkt.
 
Diva.

Kommentera hÀr: