LÅNGT INLÄGG

Hej igen! Dags att uppdatera om det senaste dygnet. Vi börjar med dagens dressyträning för Ulla! En bra träning (som vanligt), svettigt & jobbigt. Ingen wow-feeling men en bra träning som sagt. Fick rida mycket öppnor, slutor & förvänd sluta på medelinjen idag. Även övergångar mellan galopp & skritt på en mindre volt. En ganska ansträngande träning idag, det blir säkert lite träningsvärk för oss båda. Hade en härlig känsla i slutet där han stretchade riktigt fint, underbart när man kan behålla bärigheten samtidigt som hästen verkligen följer handen framåt & nedåt. 
 
Nu till gårdagens ridpass. Igår red jag både Palle & Dodo. Palle gick ett ganska lätt pass i ridhuset & kändes lite "tråkig" i början. Lite låst i ryggen & bitig på bettet men efter några minuter i galopp och lite lösgörande arbete så släppte det och han kändes riktigt fin. Galoppen är min favoritgångart när det kommer till att få "loss" hästarna så den använder jag ofta.
 
Dodo i sin tur åkte till ridhus. Han har haft tre veckors vila från riktigt arbete och det märktes för han var mindre på plats än vad han brukar. Lite innanför med rumpan och någon bog som åkte ut lite här & var men det får vi jobba vidare med framåt såklart. Han verkade glad över att få jobba igen, han hade ett härligt "go" i sig och kändes väldigt fräsch & pigg i kroppen på ett bra sätt. Red över några travbommar och hoppade en pytteserie och det gör han ju galant. Helt galet bra faktiskt. Han är jätteduktig på sådant och det är ett kvitto på att vi har kommit långt i markarbetet, meeeeeen det finns fortfarande mycket som kan förbättras såklart. 
 
Sååååå, nu ska jag avrunda detta långa inlägg. Har bara en sak kvar att göra idag och det är att öva på att springa med Ida-Holly. Alltså trava henne för hand. Ifall det blir treårstest så är det ju en del utav momenten så det tåls att öva på. Imorgon får alla hästar vila för jag ska till Ullareeeeeeeed!
 
Dagens ekipage. Så skönt att jag fick med mig en medhjälpare också, så himla snällt utav Jenna!

Kommentera här: