TANKAR OM HELGENS TÄVLING

Sådär, tre dagars utav tävling samt funtionärsarbete är över. Nu är jag trött kan jag lova. Men det har verkligen varit tre jättebra dagar, Palle & jag hade inte kunnat göra bättre ifrån oss och som vanligt är det roligt att träffa bekanta samt hejja på andra hemmaekipage. Det gick bra för många iår, superroligt att se så många glada & nöjda ansikten.
 
 
Jag & Palle gjorde iallafall två starter. En regional 110 i fredags samt en nationell 120 igår (lördag). Han var superpigg i 110-klassen så allt jag kunde göra var att hålla mig lugn men ändå hålla om benen och rida med honom. Men det kändes verkligen sjukt bra. Det bara flöt och vi red vår första "riktiga" omhoppning på länge, det gick rätt fort och för det belönades vi med en placering. Palle var verkligen superpigg & glad, han busade till det riktigt ordentligt på ärevarvet, hihi.
 
Jag hade ju inte bestämt vilka klasser jag mer skulle rida än just 110-klassen. Eftersom att den kändes så "lätt" så smällde jag på med en 120 dagen därpå. Valde att rida en avdelning B. Kände inte för att gå mot klockan och då tycker jag att det funkar lika bra att hoppa en sådan. 10 hinder & 11 språng bjöd banan på och den skuttade vi okomplicerat runt felfritt, precis som på den gamla goda tiden. Kändes enkelt!
 
Valde att inte hoppa idag (söndag), av två anledning. Han kändes lite matt igår, fick "väcka" honom lite. Det var dock inget problem, inne på banan var han en räser igen. Lite mer lagom pigg egentligen, haha. Men största anledningen till att jag lät han gå i sommarhagen och käka gräs idag istället för att åka på tävling var för att han har gett allt i helgen, och då får man inte glömma att han gjorde det förra helgen också. Han har inte rivit en enda bom, han har bara gett och gett och gett, det vore dumt att be om ännu mer❤

Kommentera här: