DODO; dagens ridpass!

Jag är jättenöjd med dagens ridpass på Dodo! I klippet ser ni i stort sett allt vi gjorde. Efter uppvärmningen så jobbade vi lite på en 8-volt över ett travkryss. Dethär med att landa i rätt galopp har han blivit mycket bättre på men det kan fortfarande förbättras. Han var så pass bra med mig att jag varierade tempot i galoppen under den runda delen av 8-volten. 
 
Sedan red vi ett par omgångar över serien. Det gjorde han jättebra som vanligt. Passade på att bredda oxern lite mer än vad han är van vid. Jag har varit ganska snäll med det tidigare men det var inga problem. Tycker att han hoppade jättefint. Han har verkligen utvecklat sitt språng, nästan så det är dags att testa att att höja upp lite mer ordentligt någon dag, det var länge sedan nu. 
 
På slutet jobbade jag honom lite i galoppen och la lite krut på övergångar några minuter innan jag nöjde mig för dagen. 
 
 
Nästa vecka har vi lite planer på att eventuellt åka på Pay n Jump igen. Den är i Aneby igen så det innebär lite lägre höjder isåfall, precis som vi gjort innan. Men jag tycker att det ger mer än att åka till ett ställe som han är van vid. Jag vet ju att han hoppar en bana på 80cm men det är självförtroendet & tryggheten på mer spektakulära platser han behöver öva mer på. 
 
Jenna som varit snäll och fotat samt filmat oss som vanligt. Det är guld värt med alla hjälp jag får med det av både Jenna men också alla andra.

Kommentera här: