TISDAG

Gokväll! Palles ben såg ungefär likadant ut idag, liiiite bättre. Så han har självklart vilat och det har även Ida-Holly gjort eftersom att hon har vila nu. Istället har jag ridit Dodo & Dolly. Hoppning/styrketräning på Dodo och på Dolly en uteritt i sällskap med min faster på en annan häst. 
 
Dagens övning med Dodo.
 
Dodo kämpade på mycket bra i värmen. Han är lite olik honom själv nu när det är så varmt. Så lugn & nästan långsam. Lite omotiverad. Han är lättare att rida när han är såhär om man jämför med hans "eldiga" jag som jag fått kämpa med mååååånga gånger, haha.  Märktes att han tyckte att dagens övning var lite kämpig. Han är van vid dessa med idag var det några hål högre än vanligt på ett kort avstånd, det tog lite på musklerna. Men som vanligt så gör han det så himla okomplicerat, lätt som en plätt! Han vet vad han ska göra och får den lilla extra motivationen till att ta i när det dyker upp hinder. Duktig kille!
 
 
Imorgon står Melker & Noppe på schemat under morgon/förmiddag. Vid lunchtid ska jag vara inne i stan för att fixa städjobbet. På eftermiddagen ska jag åka & pyssla om mina hästar lite. Kyla Palles ben, ta bort flugägg, ge dem godis, olja hovar & prata lite med dem. Så som det ser ut nu väntar en ganska lugn morgondag. Kanske skulle passa på att städa lite i mitt rum...Jag borde det iallafall😉

Kommentera här: