TORSDAG KVÄLL

Gokväll! Efter jobbet idag åkte jag och red Noppe & Dodo. Regnade jättemycket framåt kvällen så Dolly hoppade vi över idag. Noppe fick göra massor utav trav, galopp, trav, galopp-övergångar på en större volt. Försökte hela tiden hålla mig innanför spåret så att jag verkligen red in hans kroppsdelar där de skulle vara. När man inte har en vägg som stöttar upp så känner man direkt när en kroppsdel slinker iväg lite för då brukar man tappa "rälsen" en aning. Han var jätteduktig. 
 
Dodo var helt fantastisk idag. Det blev mycket galopp, trav, galopp, trav-övergångar för honom också, på en stor volt även den innanför spåret. Dessutom var det bommar på böjt spår på denna volten. Både trav & galoppbommar. Han gjorde det SÅ bra. Oväntat bra. Väldigt nöjd med honom. 
 
Nu är det snart läggdags. Imorgon är det ytterligare en jobbdag. Slutar tidigt. När jag kommer hem ska jag hämta hem Palle och sedan ska vi åka till ridhus. Det blir ett dressyrpass. Lite mer åt jogginhållet efter gårdagens träning. Så fort jag är färdig med det ska jag åka in till hemmaklubben och hjälpa till med tävlingsförberedelser.
 
Hoppas att ni har haft en bra dag, godnatt!
 

Kommentera här: