MINA TRÄNS;

"Hera Gold Medal" från Hööks.
 Ett utav mina äldsta träns som jag använde flitigt på träning & tävling på Palle de första åren. Jag är väldigt nöjd med det, det har alltid varit väldigt följsamt och har ganska smala fina remmar. När man köper det medföljer ett pannband med guld/mässingklinkers som passar väldigt fint till spännena i samma färg. 
 
"Eris Gold Medal" från Hööks.
 Också ett ganska gammalt träns. Används flitigt på dressyrträningar & tävlingar. Har köpt till en engelsk nosgrimma av ett okänt märke som jag har varierat med i perioder. Det jag gillar med detta tränset är att det är ett rundsytt remontträns som inte var sådär jättevanligt när jag köpte det, därför passade jag på. Jag tycker det är väldigt fint med rundsytt läder i dressyren.
 
"Fancy" från märket Lippo.
 Detta tränset har Palle inte använt så mycket utan det har mer varit Corvens, Linus och Ida-Holly som använt det. Alltid gillat detta tränset väldigt mycket. Fanns många & täta hål redan från början så att man kan få det i exakt den höjd man vill utan att göra extrahål. Dessutom snabbkäppen vid käkremmen som är riktigt smidigt.
 
Äldre modell som jag inte vet namnet på men märket är Dyon.
 Detta tränset har vi köpt begagnat. Corven använde det mycket och han passade väldigt bra i det. Men det har inte använts så mycket på de övriga hästarna. Det har inte passat dem lika bra. Köpte en repnosgrimma för några månader sedan av ett annat märke som just nu sitter på, tyckte det passade väldigt fint på Palle.
 
"Winning round" från PS of Sweden.
Köpte även detta tränset begagnat eftersom att jag så väldigt gärna ville ha ett klinkerträns. Ett träns som används mycket på hoppträningar & tävlingar. 
 
Dessa är mina fem "riktiga" träns som jag har & använder just nu (och har gjort ett bra tag). Sedan har jag ju mitt gamla ponnyträns som hackamoret sitter på och så ett & annat gammalt träns eller ihop-plock som knappt inte används längre. Vilket träns tycker ni är finast?

Kommentarer:


Anonym:

Jag gillade det nedersta 😍

skriven


Fia:

Clinchertränset från PS 😍 Supersnyggt

skriven


Fia:

Clinchertränset från PS 😍 Supersnyggt

skriven


Kommentera här: