SER SÅ MYCKET FRAM EMOT ATT FORTSÄTTA MED DETTA:

 
Ida-Holly ska fortsätta vila fram tills jul, alternativt nyår. Vi får se lite. Men jag ser så mycket fram emot att fortsätta hennes inhoppning och utbildning. Det har gått superbra med inhoppningen hittills, det är en utav mina favoritgrejer att göra med hästarna. Jag har hoppat in ett par stycken hästar nu samt hoppat många "gröna" hoppare så det känner jag mig väldigt trygg med och tycker är extra roligt när man kommer till det steget i utbildningen. 
 
Ida-Holly har hittills visat en jättebra inställning och förstod från dag ett att det var emellan stöden hon skulle. Filmerna över är första & andra gången vi åker iväg och hoppar. Innan dess hade vi hoppat ett litet hinder i skogen samt en upphöjd bom i våras. Nästa steg är att ta fram en liten bana som helst innefattar plank, grind, vattenmatta och dylikt så att hon får bekanta sig med det också. 
 
Hittills verkar hon dessutom ta hennes vila bra. Hon verkar inte vildare än vanligt. Jag har annars varit förbered på att eventuellt åka till ridhus och longera lite vid behov. Så att det inte blir för mycket i kropp eller knopp. 

Kommentera här: