DAGENS ÄVENTYR

Så, nu ska jag avslöja vad vi varit iväg på idag! Istället för Pay n Jump så drog vi istället iväg på träning, för ingen mindre än Eamon. Ni som är riktigt inne i "hästsvängen" vet ju vem det är.
 
Dodo skötte sig superbra, han gick super på uppvärmningen men blev lite trött efter det. Han hoppade ändå helt okej (vi kan bättre hemma, haha), men imponerad över att han hoppade ALLT. Vilket han egentligen gör men ny plats är ändå en ny plats och han är en väldigt "vaken" häst. Att hoppa borta är en av sakerna han behöver öva på så detta var ju ett perfekt tillfälle. 
 
När han blir lite trött som han blev idag så liksom vräker han sig på lite och blir mer travare än ridhäst men första delen av ridpasset var verkligen superbra. Då red vi serpentinbågar med cavaletti. Nästan imponerad utav hur bra det kändes. Eventuellt kanske jag kan visa lite film sedan, så får ni se hur fin han var. 
 
Vi blev alla lite stolta när Eamon efteråt sa till oss att han var riktigt bra grundutbildad! Så himla roligt att höra för Jenna som uppfostrat honom så väl, ridit in, allt sådant (dock inte förvånad för Jenna är superduktig). Och så jag som hoppat in honom ordentligt och pushat honom vidare i sin utbildning. Kul att höra att man gjort ett korrekt & bra jobb för det har varit mycket jobb. Han föddes inte såhär utan han har kommit hit på grund utav tid och mycket jobb. 
 
Mycket trevlig & rolig dag. Ett kvitto på att vi ska fortsätta som vi gör och jag ska försöka att vara lite strängare mot Dodo emellanåt så att vi tänjer på gränsen lite till vissa ridpass, och så måste jag titta mer uppåt & framåt när jag rider. 
Trött men nöjd Dodo efter träningen. 
 
Innan vi åkte hem kollade vi på gruppen efter oss.

Kommentarer:


Vendela:

Åh vad kul!!

Svar: ja! :)
Ellen

skriven


countrypride.blogg.se:

Roligt! Är Dodo en ridtravare? Stötte ihop med Eamon när vi var på kliniken samtidigt en gång, och han utbrast vilken läcker häst jag hade med mig. Då visste jag dock inte vem han var ;) haha

Svar: Ja det är han! Haha, så kan det gå😅
Ellen

skriven


Kommentera här: