DAGENS RIDPASS - Dolly

När jag kom hem från tävlingen innan idag så hade klockan inte ens hunnit bli 10! Tror aldrig jag kommit hem så tidigt från en tävling. Så jag åt en andra frukost innan jag gick ut och tog tag i stallet.
 
När stallet var klart fick Palle lös jogga över bommar på ridbanan. Jogging/aktiv vila/lätt arbete får dagens pass klassas som. Imorgon kör vi på med ett ordentligt ridpass igen, dressyr står på schemat. Ida-Holly har vilat idag men imorgon är det dags för löshoppning för hennes del, så spännande! 
 
I skrivandes stund så har jag ganska nyss kommit hem från Dolly. Red henne på ett fält idag och det tyckte hon var jobbigt. Hon är ju inte så tränad just nu så det var perfekt träning för hennes del. Jag har aldrig ridit henne där innan så först blev hon lite nervös & spänd. Gnäggade efter sin kompis och var lite allmänt orolig över att ridas på en annan plats än hon är van vid. 
 
 
Jag bad inte om så mycket när jag red runt i snön. Det var jobbigt för henne att bara att försöka vara i balans och samtidigt ta sig fram i snön i trav & galopp. Men detta är precis vad hon behöver och jag tror att hon tyckte att det var skönt att bli lite trött! 
 
 
Som vanligt riktigt fin emellanåt. Har vi tur kanske vädret är hyffsat nu framåt så att vi kan få till några ridpass då & då. 
 

Kommentera här: