MIN TISDAG

Gokväll!
 
Det har verkligen varit SÅ kallt idag. Minus 10 grader, snöigt och blåst massor, svinkallt med andra ord. Första hästen ut idag var iallafall lilla Melker. Tredje gången med ryttare och idag skrittade vi lite mer än vad vi gjorde sist. En liten liten skrittrunda blev det. Gick jättebra så det var riktigt roligt. Vädret var verkligen så himla dåligt så vi hoppade över att rida Diva som jag egentligen skulle ha ridit också. 
 
Efter att jag varit hos Maria så åkte jag till stan och kirrade ett ärende, när jag kom hem åt jag lunch och begav mig sedan ut för att fixa stall + djur samt rida Palle. Det blåste så mycket att jag knappt kunde titta och när vi väl kom fram till fältet vi skulle rida på så var det en stor flock med vildsvin där. De uppfattade aldrig oss men Palle blev riktigt överrumplad & rädd. Han försökte att gå hem med mig efter det men halvvägs hem så kunde jag vända honom åt rätt håll och åtminstone rida några varv på ett annat fält. Kändes jättebra så gårdagens ridpass gav uppenbarligen resultat! 
 
 
Dolly var sist ut idag! Blev ett ridpass i snön och hon var superfin! Vänster galopp som hon haft svårt för väldigt länge men som blivit avsevärt mycket bättre fick ytterligare en skjuts i rätt riktning av snön vi red i. Den blev verkligen superfin, stora & runda språng. 
 
Jag & Dolly för några veckor sedan, första ridpasset efter vintervila. 
 
Nu ska jag äta och försöka att tina upp mig själv, hörs imorgon igen!

Kommentera här: