RIDIT PALLE & IDA-HOLLY

Hej! Klockan är i skrivande stund 14.35 och jag är färdig med allt för idag. Stallet är gjort och jag har ridit på Palle & Ida-Holly. Så himla skönt med en ledig eftermiddag & kväll för tro det eller ej, men jag är sjuk igen! Varit lite krasslig i snart en vecka nu, kan jobba som vanligt men det skadar ju inte att vila när tillfälle ges. 
 
Palle och jag red till ridhuset vilket innebär att det blir ungefär ett 90-minuterpass totalt med ridningen till, i och från ridhuset. Red väl ungefär i 25 minuter i ridhuset och det kändes riktigt bra. Vi var väldigt synkade idag och jobbade vidare på övergångar mellan galopp & skritt, nästan alla blev riktigt bra.
 
Ida-Holly reds ut i alla gångarter. Idag galopperade vi mer i höger galopp, känns bra eftersom att vi har galopperat mest i vänster hittills då det är hennes favoritgalopp. Skötte sig exemplariskt åter igen. Idag och förra gången hoppade jag dessutom upp på henne direkt utan att longera innan. 
 
Ida-Holly vilar imorgon. Palle planerar jag att rida på ett gärde, ett dressyrpass!
 
Hoppas ni får en fortsatt bra dag, nu ska jag verkligen njuta av att vara inne. Trodde jag skulle frysa ihjäl när jag red Palle i imorse. 
 

Kommentera här: