TRE SAKER JAG ÄR INTRESSERAD UTAV

Jag är en ganska nördig person. Snöar in på djupet utav det jag är intresserad och hittills har jag inte direkt tappat intresset för något jag en gång intresserat mig för heller...När jag inte nördar hästar som jag trots allt gör & gjort större delen utav mitt liv så har jag egentligen tre andra saker som jag under en lång tid har varit intresserad utav. Det första är Vilda Västern. Överhuvudtaget så är amerikansk historia ett ämne jag gillar. 
 
Mitt nästa stora intresse är mysterier & brott. Har fler böcker än på bilden inom ämnet, som handlar om alltifrån kriminalteknik till legender, myter, svenska till globala mordmysterier. Ibland nördar jag ner mig vid ett särskilt fall och grubblar på det i veckor. Om jag fick välja fem mysterium att få reda sanningen om så hade "Djatlovpasset" & "Flight 19" varit två utav dem vilket förvisso är två av dem mest klassiska och mest googlade mysterier någonsin.
 
Sedan älskar jag att läsa biografier, "rockstjärnebiografier" närmare bestämt. Det är nog sammanlänkat med det faktum att jag är lite intresserad utav musikhistoria men kanske också legenden & mystiken bakom dessa personer. Muskhistoria är ju ett väldigt brett ämne och det är i synnerhet 1900-talet jag tycker är intressant. Största intresset ligger i hårdrock/heavy metal-historia men även 50/60-talet innan den musikstilen tågat in är av intresse.
 
Ett lite annorlunda inlägg mot vad jag brukar publicera här. För vissa av er är detta inget nytt men några av blev kanske förvånande. Har ni något som ni nördar in er i?

Kommentarer:


Evelina%20Blomqvist:

Åh, har du kollat på avsnittet med Maxida Märak i Gills Veranda? Det är verkligen super om man är intresserad av amerikansk historia!

Svar: Det har jag inte gjort! Tack för tipset :D
Ellen

skriven


Kommentera här: