ALLA 3 KLARA

Sådär, Dodo + Palle har ridits och Holly fick gå en promenad idag. Hon verkade tycka att det var riktigt spännande, spetsade öron och bjöd på mycket framåt. Inte verkade hon sakna sina kompisar heller. Då & då stannade vi och ryggade några steg. Det gör jag alltid mycket från backen, bra gympa. Speciellt i upp och nedförsbackar😊 
 
Palle och jag hade en härlig tur. Finns ett ställe i skogen med vatten samt ett rejält vattenfyllt dike. Det hoppade vi över två gånger och så gick vi endel i vattnet. Förr hade jag en egen liten terrängslinga där. Brukade ha små upp och nerhopp i vattnet, diket var ett hinder och så hade jag lite andra småhinder av stockar, pinnar & lite allt möjligt. När vi kom hem såg jag att vi hade tappat ett benskydd, får kolla efter det imorgon. 
 
Det roliga var att när jag kom för att hämta Holly i hagen så visslade jag på henne. Precis så som jag tränat med Palle och gissa vem som kom i full trav längst bort från den andra hagen? Jo, Palle💕 Nog för att han ofta kommer när jag ropar men att han plaskade igenom all gegga & lera är ändå så duktigt och just på det kommandot. Då blir man glad! 
 
Dodo trimmades på banan idag. Pigg som bara den. Lekte mycket med ställningen idag just för att påminna honom att vara med mig. Varierade mellan att ställa lite utåt och sedan tillbaka. När jag kände att han försvann lite bortåt mentalt så la jag särskilt fokus på detta. Kom åt honom bra i början. Vi höll ganska hög klass där i några minuter sedan märktes det att han blev lite trött. Då fokuserade vi på lite andra saker och sedan travade jag av honom.
 

Kommentera här: