FILM FRÅN IDAG!

Här kommer filmen från idag! Vilken duktig häst🌟 Så roligt att äntligen få testa henne på riktigt. Gillade verkligen känslan där uppe på ryggen. 
 
 
Innan jag satt upp fick hon springa lite på linan i ridhuset och bekanta sig med miljön. Det var ju dessutom massor utav saker framme idag men det brydde hon sig inte om. Detta är bara andra gången hon är i ridhuset. 
 
Efter en liten stund sadlade jag henne och så gick vi några varv. Jag tog fram pallen, hon stod stilla & snällt så jag satt upp. Sedan skrittade vi ett varv. Testade att stanna. Sedan smög vi fram i trav, det ser ni på filmen och direkt tyckte jag att hon bjöd framåt och trots att hon aldrig ridits på en bana verkade hon tycka att det var naturligt att springa spåret runt. 
 
Så småningom bröt jag av till skritt, bytte varv och så travade vi lite i andra varvet också. Red nog mellan 5-7 minuter skulle jag gissa. Det kändes lagom när hon gjorde allt så fint. Jag hade verkligen inte kunnat be om mer. 
 
Så perfekt med bara 5 minuters åktid till ridhuset. Det är verkligen guld värt, så viktigt att hon tycker att det är trevligt att åka iväg. 
 
Att åka transport kanske inte alltid är så "roligt" för en häst men det kan definitivt vara gott😉

Kommentera här: