HOPPTRÄNAT FÖR JENS! (film)

 
Ulla tyckte ju nästan att Palle var en helt ny häst under förra veckans dressyrträning och hans "pånyttfödelse" undgick inte Jens heller, han hade aldrig sett honom gå i en bättre form än vad han gjorde idag. Kul!
 
Till dagens hoppträning, eller ja, lite mer åt markarbetshållet. Låga hinder och Jens utmanade oss ordentligt idag. Linjen på långsidan fick vi jobba mycket med, den gjorde vi dåligt först. Mellan de två gulahindrerna är det normalt tre galoppsprång och mellan den gula oxern och det lilla blå hindret är det fyra galoppsprång. Mellan de två sistnämnda red vi alltid på fyra galoppsprång men mellan de andra två fick jag variera mellan att rida på tre & fyra galoppsprång. 
 
I början när jag skulle rida på fyra galoppsprång där det normalt var tre så fick jag inte tillbaka honom på ett bra sätt. Antingen fastnade jag i handen eller så red vi på tre galoppsprång iallafall. Men fick bra råd från Jens och sedan gick det kanon. 
 
Vi fick kämpa idag men det var en riktigt nyttig träning, mycket linjer & små banor. Länge sedan ni fick se några klipp från när vi hopptränar för tränare. Vi har en bit kvar rent hoppmässigt men tycker ändå att det går riktigt bra. 
 
 
Känns väldigt bra med träningsupplägget just nu. Om några få månader har jag tränat för Jens i ett år (även om det inte blivit supermånga träningar pga ögat & hovbölden) och Ulla har jag tränat för i ca 2 år nu. Känns som att de kompletterar varandra bra och vi har en röd tråd genom träningen. Försöker att träna varje vecka för någon utav dem, varannan vecka dressyrträning & varannan vecka hoppträning.

Kommentera här: