OM DAGENS HÄSTAR

Idag har jag motionerat tre hästar. Först ut var Ida, eller Holly. Vi gick en lite längre promenad idag. Det var mysigt. Hon var pigg & positiv som vanligt. Imorgon hinner jag bara med en häst efter jobbet innan jag ska åka till Zacke så då får hon med största sannolikhet bara gå i hagen så får vi hitta på något på onsdag igen. 
 
Jag & Palle åkte till ridhus. Samma ridhus som Ida-Holly var i igår. Underlaget där är djupare än vad Palle är van vid och det märktes också att han blev tröttare utav det. Eftersom att underlaget gjorde endel utav "jobbet" så red jag ett lite kortare pass och bad inte om för krävande uppgifter. Gjorde många övergångar och gjorde många skänkelvikningar i både trav & galopp. Först var han lite okoncentrerad då han aldrig varit där innan men sedan kändes det ganska bra. Imorgon ska vi ut och skritta på hårt underlag, på onsdag får han antingen vila eller så rider vi ut en sväng då också. På torsdag är det träning för Ulla som gäller.
 
Sist men inte minst så trimmade jag Dodo. Jobbade vidare med bakdelsvändningarna i skritt och de var ganska bra faktiskt. Han lär sig verkligen fort! Annars gjorde även vi mycket övergångar idag.  Galoppfattningar från skritt och sedan från galopp till trav som så småningom blev till skritt och sedan galopp igen. I traven red jag mycket små nyanser av lite framåt, lite bakåt. Kändes bra!
 

Kommentera här: