DAGENS RIDPASS - Palle

 
Idag åkte jag & Palle iväg för att rida lite ordentligt och för att rida över lite bommar & små hinder. Det var ju ett tag sedan nu. Gick förvånansvärt bra. Trodde att det skulle kännas mer att han inte riktigt blivit riden nu det senaste, framförallt i markarbetet men det kändes bra. Han var ganska fin i formen, rytmisk och jag fick ett ganska fint flyt över galoppbommarna som jag inledde passet med efter uppvärmingen. Imorgon ska vi dressyrträna för Ulla, då vet jag att vi desutom kommer få en extra skjuts framåt i markarbetet igen. 

 
Känslan över hinderna var inte så tokig heller. Mer än godkänt. Fick till en bra galopp och det kändes ganska lätt. Palle tyckte det var riktigt kul. Han kunde ha väntat lite mer på vissa hinder men det är ju Palle, hehe. Bättre att han laddar på in i hindret än tvärt om. 
 
 
Förutom att hoppa så fokuserade jag mest på galoppen. Red i olika tempon, olika vägar, varierade formen. Bra pass!

Kommentarer:


Irmeli.N:

Åh ni är så fina ihop! :) hur länge har du haft Palle? :D

Svar: 6 år! :)
Ellen

skriven


GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Så fina ni är! :D Ser jag helfel, eller har han bara ett öga? Påverkar det något i er ridning? :)

Svar: Tack! Det stämmer. Han har varit enögd i tre år nu. Funkar i princip som vanligt :)
Ellen

skriven


Kommentera här: