VECKA 31:

Måndag: Heldag i Vimmerby hos gammelmormor. Vi ska kolla i affärer och umgås med henne. Ska bli jättekul! Hästarna vilar.
 
Tisdag: Hoppträning för Jens med Palle. Därfter ska jag till Melker & Noppe för att rida dem. 
 
Onsdag: Dressyrträning för Ulla med Palle 14.30. På kvällen blir det Pay n Jump med Dodo & Pärlan. 
 
Torsdag: Hästarna vilar. Marknad i Bellö (där min mormor & morfar bor som vi såklart ska vara med också) samt shopping & förberedelser inför helgens festival Skogsröjet!
 
Fredag: Hästarna vilar. Skogsröjet!
 
Lördag: Hästarna vilar. Skogsröjet!
 
Söndag: Hemfärd. Rida Palle, Ida-Holly?
 
Mycket som händer denhär veckan. De extrahästar som hinns med är inplanerade och Palles veckoschema är spikat & klart. Passar bra att inleda med en dags vila inför två tuffare dagar med två träningar. Han gick 6 av 7 dagar förra veckan så det passar bra med en vilodag idag för att sedan få en microvila efter träningarna när jag är iväg. 
 
Tror jag låter Ida-Holly vila helt denhär veckan när det ändå är lite andra bollar i luften. Hon kommer att få fler & längre vilor under året. Som i höst & vinter. Jag vill inte vila mina hästar för mycket på sommaren utan jag brukar planera in vilor när det automatiskt brukar vara lite svårare att hålla igång när man inte har ridhus. Det är alltid planen men känner man att det behövs vid andra tidpunkter så läggs det naturligtvis in. 
 
Z var borta hela förra veckan men denhär veckan ser vi ut att spendera den större delen tillsammans. Det är hans sista semestervecka så det gäller att passa på. Skogsröjet kommer bli den tredje festivalen vi åker på denhär sommaren!
 

Kommentarer:


torres:

Men så gott med glass <3

skriven


Kommentera här: