DAGENS HÄSTAR

 
Blev lite sugen på att se hur det såg ut när jag red den "nya ponnyn" idag. Satte kameran på en pall och fick med lite galopp. Tog några bilder från filmen, som ni ser ovan. Inte så mycket att se men åtminstone något. Syftet var ju mer att jag skulle få ett hum om hur jag sitter på honom, vilket tempo jag rider i, en liten blick på läget utifrån helt enkelt.  Jag är nöjd med hur det såg ut, han rör sig verkligen jättetrevligt.
 
Han var väldigt pigg under dagens ridpass, men ändå inte för pigg. Nu när jag ändå har ridit honom ett par gånger så vågar jag nog uttala mig om att jag tycker att han är precis sådär lagom framåt, enligt mig. Hursomhelst, blev mycket galoppfattningar idag och så red jag även över två travbommar. Det gick bra men det är något han behöver träna mer på!
 
Palle red jag i förmiddags och det blev en lugnare uteritt. Imorgon jobbar vi på lite igen tänker jag. Igår stod ju bara den "nya" och Palle på schemat men idag bestämde jag med min faster att vi ska löshoppa Dolly + Präja (en annan häst som min faster har) så det ska jag åka & göra snart. Det blir spännande!

Kommentarer:


emma:

smart att ställa upp kameran bara!

skriven


Kommentera här: