ETT HALVÅR MED HÅLLIDEJ❤️

I slutet av juni någon gång så har vi haft Hållidej i ett halvår. Jag behöver väl inte ens skriva att vi är mer än nöjda med vårat köp, hon har gett oss så mycket glädje redan. Här kommer bilder (som visserligen många av er sett) från våran tid tillsammans! 
 
Precis hemkommen. December 2017.
 
 Efter ca tre veckor hemma hos oss så red jag henne för första gången. Vi åkte iväg till ett närliggande ridhus och jag var i ärrlighetens namn lite nervös över att rida henne för första gången men det gick verkligen galant.
 
Efter att ha ridit henne i ridhus så vågade vi oss strax därefter ut på en uteritt också, trots att vi var med om en otäck händelse med en fyrhjuling så kunde det inte ha gått bättre. 
 
Det blev snart flera uteritter i snön. Hon var väldigt pigg och hade lätt till brallande där ett tag men samtidigt så var hon trygg. Hon kändes verkligen bara glad & pigg. 
 
 Vi åkte några fler gånger till ridhuset och red.
 
Två flugor i en smäll. Hon fick följa med mig & Palle ut på tur ett par gånger.
 
 Eftersom att vi bestämt oss för att visa henne på treårstestet så åkte vi & löshoppade regelbundet.
 
Lite godis efter att ha tagit sitt första "språng" med ryttare. Det ska vi öva mer på så småningom. 
 
Nöjd och glad i sin sommarhage!
 
När det började närma sig treårstestet åkte vi och red i ett nytt ridhus som lite miljöträning. Som ni ser skötte hon det galant!
 
Två bilder från genrepet, som hon gjorde jättebra. 
 
Och så från treårstestet, hon gjorde oss inte besvikna där heller. Tyvärr 0.5 poäng från klass 1. Men hon hoppade 8-8 och fick högsta betyg på ridprovet. Hon kunde inte ha gjort bättre ifrån sig men hade jag varit domare hade jag sett till att hon fått detdär halva poänget, haha. 

Kommentera här: