GÅRDAGENS PAY N JUMP - Dodo

 Några klipp från 80-klassen igår! Kan ni inte se klippet får ni gå in på instagram.
 
Ja, igår var vi alltså på Pay n Jump igen. Startade 70 & 80cm. En utbrytning i 70cm och felfritt i 80cm. Han var avspänd vilket var bra men jag hade lite svårt att få honom i balans/på bakbenen. Han var lite framåtstupa och blev därför lite stark. Men jag tar alla dagar i veckan hellre en häst som är lite stark än att den blir "tom", då blir det så svårt att rida på hinder tycker jag. Jag är nöjdast med 80-rundan, stundtals (se filmklippet) så tycker jag att det var & även kändes riktigt bra. Bland de bättre banhoppningar vi gjort någonsin, det är ju också hans största svaghet men det börjar ju faktiskt likna något. 
 
Han kämpar på så bra fina Dodo. Han älskar att hoppa och är han inte spänd eller det händer något konstigt så vet jag att han kommer att ta mig mellan stöden. Angående utbrytningen i 70cm så var det på sista hindret, det var en ganska svår väg för honom. Särskilt också eftersom att han landade i fel galopp. Han uppfattade inte att han skulle hoppa förens det var för sent. Även i 80cm kom vi lite "hoppsan-hejsan" på det hindret, korsgalopp & lite rörigt men den gången var han förberedd på att det skulle komma snabbt. 
 
 
Jag & Jenna dröjde oss kvar efter starterna. Vi fotade och pratade. Jag brukar bolla många "häst-problem" med Jenna som är så klok och duktig med djur & hästar. Särskilt när det kommer till problemlösning och hantering. 

Kommentera här: