MIN TISDAG

Gokväll! Idag har jag städat huset & slängt skräp. Tråkigt men nödvändigt. Jag, mamma & lillasyster belönade oss själva med lunch på stan i samband med att vi slängde skräpet. Det var buffe och som smålännigar vi är så åt vi såklart ordentligt för pengarna. Kändes nästan som att de två stackars hästarna jag red på eftermiddagen fick bära ett par kilo extra, haha. 
 
Ridit den "nya" och Palle idag. Den "nya" var först ut och vi red ett pass i ridhuset. Hade en bom framme och red över den i skritt, trav & galopp. Det gjorde han väldigt bra idag så det ska jag nog steppa upp lite till tills nästa gång. Jag tror att jag ska testa min bettlyftare på honom då också. Han har en känslig mun och man får verkligen tänka på att inte försöka ta åt sig handen det minsta, han blir lätt för kort i halsen. 
 
Palle och jag galopptränade ute idag. Det var verkligen så himla härligt. Det blåste rejällt men det tycker vi båda om. Imorgon rider vi till ridhuset för att trimma ihop oss lite inför torsdagens dressyrträning.
 
Han ville inte posera för en bild idag, han ville ha klapp & kli istället. 
 
Så det fick han såklart.
 
Tycker både Eolus och Ida-Holly är riktigt fina i kroppen nu. Palle är lite för tjock. 
 
Sötisarna!

Kommentera här: