OBEHAGLIG BILUPPLEVELSE

Igår när jag åkte till Z, mitt i en omkörning på motorvägen där jag låg i 110-120 kilometer i timmen så kände jag hur bilen accelererade ännu mer uppåt i hastighet. Den gasade av sig självt. Min första instinkt var att bromsa, men det hjälpte inte. Det blev som en kamp mellan mig & bilen. Då blev nästa tanke att trycka ner kopplingen & bromsa = fel beslut. Då började bilen att vråla, lukta & skaka. Motorn hade börjat rusade/skena. Tänk er full gas medans man trycker ner kopplingen, trots att jag inte gasade. La i en växel igen. Då lugnade sig bilen något och jag lyckades ta mig in på en parkeringsficka och stanna bilen som låg utplacerad helt perfekt, som tur var. 
 
 
Zacke fick hämta mig där och vi hade sedan en jättemysig kväll även om vi kom till lägenheten betydligt senare än tänkt. Vi åt räkor och lite annat gott. Och sedan började vi denna morgon med att möta upp min pappa där jag lämnat bilen och sedan bogserade vi hem den. 
 
 
När jag kom hem red jag ett pass på Palle. Inget "guld & gröna skogar-pass" men mycket bättre än igår. Så jag är jättenöjd med det, imorgon får vi hjälp utav Ulla. Passar ju perfekt!
 
 
Nu ska jag käka lite och sedan ska jag åka på Pay n Jump med Dodo, och efter det ska Dolly ridas! Hörs!

Kommentera här: