DAGENS RIDPASS - Ida-Holly

Här kommer första gänget med bilder från dagens ridpass på Ida-Holly. Har haft lite problem med bra ställen att rida henne på det senaste, vägarna är inte riktigt bra här just nu som jag skrivit tidigare och anledningen till att jag inte vill vara på fälten är dels för att jag inte vill utmana ödet och dels så är det ganska mycket snö. 
 
Men hon var lugn som en filbunke så vi red lite på ett fält ändå, ett väldigt kort pass dock. Två korta galopper och så lite trav. Anledningen till att jag vill vara så försiktig är ju hennes ålder. Hon är ju bara tre år. Hon kändes iallafall jättefin, hon är underbar! 
 
Jag är såklart jättenöjd med henne, vad mer kan man begära? Ridningen är ju väldigt basic så det finns inte så mycket att skriva. Har inte börjat med volter eller tätare övergångar än. Utan vi tar en gångart i taget där vi försöker att hitta flyt & lämpligt tempo samt lite balans. 
 

Kommentarer:


Josefin:

Wow hon är verkligen så galet fin! :D

Svar: Tack! Kan bara hålla med :D
Ellen

skriven


Camilla:

Vad härligt det ser ut! och hon är ju skitsnygg!

Svar: Tack! Kan bara hålla med :)
Ellen

skriven


Annie Johansson :

Vilket steg! Hur hög är hon? :)

Svar: Ja hon rör sig så fint! Ca 165 :)
Ellen

skriven


Kommentera här: