DAGENS TRE HÄSTAR

Gokväll! 
 
Innan jag & Palle åkte och hopptränade idag så red jag Ida-Holly. Red henne på samma ställe som i lördags. Alltså på ett fält. Håller mig lite vid kanten utav det och så har jag skrittat ner en liten bit på det för att sedan trava eller galoppera tillbaka. Och sedan samma procedur igen. Red längre idag och tog nog minst lika mycket galopp som trav. Men fortfarande inte länge och hon hade fortfarande energi kvar när jag red hem. Åter igen så kändes hon topppen! Kunde lätt fatta båda galopperna och dessutom stötte vi på två andra ekipage som var ute och red men det var inga problem, så duktig. 
 
 
Dolly var sist ut utav dagens tre hästar. Testade kombinationsbettet på henne och det var bättre än vanligt bett men sämre än vanligt hackamore. Det funkade helt okej med andra ord och det skulle säkert bli ännu bättre med små justeringar och fler ridpass...Men jag kommer att fortsätta med hackamoret som hon trivs så bra med. Trots att hon trivs på hackamoret innebär det dock inte att hon är lättmanövrerad alla gånger och det är därför som jag ibland testar lite andra alternativ. Hon var riktigt duktig under dagens ridpass iallafall och blev ganska trött av allt springade i snön, bra träning för henne. Nu börjar hon komma igång!
 
Det har varit en riktigt bra dag. Tre duktiga hästar varav en riktigt lyckad hoppträning som ni kan läsa mer om i inlägget under detta. Dessutom har vi firat pappas resultat i Vasaloppet igår med lite extra vardagslyx. Mysigt! Mindre mysigt är dock att jag är sjuk igen, är superhes, hostar och kör igenom hela den baletten igen...Tredje gången på kort tid. Har jobb x2 imorgon men kommer inte att rida något, passar bra med vilodag imorgon och så kan jag ta det lite lugnt mellan jobben istället. 

Kommentera här: