KVÄLLENS HOPPTRÄNING - Palle

Palle var så duktig ikväll❤ Första gången jag åker själv med honom. Fick hjälp med lastningen här hemma när jag åkte men väl där lastade jag av honom själv, gjorde iordning samt lastade på själv när vi skulle åka hem. Jag har aldrig lastat Palle själv innan, de få gångerna som det har gjorts så har det varit mamma som gjort det och dessutom innan han blev av med ögat. Det var lite roligt när jag skulle lasta ut honom, jag stod där bak vid sidan och så tog jag lite på hans rumpa i hopp om att han skulle gå ut men han gick bara lydigt längre in i transporten istället😂 Men då testade jag att säga "backaaaa, backaaaa, backaaa" och trots att jag inte använder det kommandot så ofta så började han snällt att backa ut. Han är bäst!
 
Själva hoppträningen gick också bra, märks att jag inte kunnat rida igenom honom ordentligt den senaste veckan. Första övningen var lite hoppning över bockar men flera varvbyten och bågar. Vi gjorde den hyffsat men det flöt inte sådär perfekt på räls som jag vill & tycker att det ska göra. Det är verkligen så basic och väldigt avslöjande på hur bra koll man har på sin häst. 
 
Vi gick sedan över till att hoppa små banor och det kändes riktigt bra. Speciellt sista gången, då red jag verkligen sådär lugnt, rytmiskt och harmoniskt. Verkligen med varandra, vi ser exakt samma distans till hindret och det känns lätt. 
 
Väldigt roligt att träna för Sofia med Palle igen, det var länge sedan nu. Min andra hopptränare ska iväg så jag hoppas att jag kan passa på att vara med för Sofia någon mer gång snart igen. Imorgon bär det faktiskt av på träning igen, men då dressyr för Ulla!