MITT STORA MÅL I RIDNINGEN

Jag har nog nämnt det innan och vissa av er kanske tycker att det är ett "tråkigt" och icke konkret mål men mitt stora mål som ryttare är just att bli en BRA ryttare. Jag kommer förmodligen aldrig att ha hästmaterial till Grand Prix i varken hoppning eller dressyr men en bra ryttare kan man bli ändå. Bara för att man har tävlat en viss klass anser inte jag att man är en bra ryttare eller ens att hästen behöver vara välskolad.
 
Jag kan hämta inspiration från vem som helst, det är utförandet, känslan, tanken & inställningen till hästen & ridningen som räknas för mig. 
 
För mig är det viktigt att rida väl. Jag vill kunna rida många olika hästar och kunna utbilda & utveckla dem på bästa sätt. Kunna gymnastisera & lösgöra dem. Att bli riktigt bra på grundridning. Därför är det också så roligt att jag får och har fått rida så pass många hästar som jag har gjort, varenda en utav dem har berikat mitt liv och lärt mig många saker. 
 
Därmed inte sagt att jag inte vill vinna priser eller debutera en högre klass & förbättra mitt resultat.
Jag är en tävlingsmänniska och en väldigt målinriktad person. Men det ska ligga bra ridning i grunden och det kan man se oavsett vilken klass någon tävlar. 
 

Kommentarer:


Malin Westergren:

Men det är väl ett jättebra mål? :D Du kan ju fortfarande konkretisera det som du har gjort; att kunna rida olika hästar på bästa möjliga sätt för just den hästen. Det skulle jag säga är väldigt konkret :D

Svar: Kul att du tycker det! :D Känns som många vill läsa om "jag vill rida den & den klassen" och att detta kanske är lite luddigt, men det kanske mest är jag som inbillat mig det.
Ellen

skriven


Josefin:

Jag kan känna likadant som du med att jag vill bli en så bra ryttare som möjligt som kan rida alla olika typer av hästar och verkligen komma till bra ridning så att hästarna blir riktigt lösgjorda och utvecklas framåt. Samtidigt har jag alltid drömt om att få rida ett mästerskap nationellt eller internationellt :)

Svar: Tack för din kommentar! :)
Ellen

skriven


Kommentera här: