OM VÅRA HUNDAR:

 
För några veckor sedan fick jag en kommentar om jag inte kunde uppdatera lite mer om hundarna men jag vet inte om det finns så mycket att skriva...Men lite basic information ska jag väl kunna få ner.
 
Den svarta hunden heter Bessie, hon är 8 år gammal och en blandning mellan Schäfer, Border Collie & Collie. Väldigt lättlärd & smart hund. Hon är väldigt snäll men har ett litet drag av egensinnighet, eller egentligen är det nog integritet. Jag har gått två kurser med henne för några år sedan, varav en agilitykurs. Hon rör sig löst här på gården. Vem som helst kan passa henne och gå ut med henne lös, hon lyssnar på dig oavsett vem du är. Supersmidigt när vi åker bort med andra ord. 
 
Den lilla bruna hunden heter Cassie, hon är 1 år gammal. Vi köpte henne när hon var 8 månader gammal. Hon är en blandning mellan Kanintax, Yorkshire-terrier, Shetland Sheepdog och Cocker Spaniel. Hon är en väldigt rädd & resarverad när det kommer till både människor och andra hundar men hon har aldrig gjort något dumt. Hon litar bara på mig, mamma & min lillasyster. Hon är lite lika smart som Bessie men hon är superambitiös, lättlärd och vill alltid göra rätt. Hon älskar att gosa och att springa & leka. 

Kommentarer:


Malin:

Sicka goingar :-)

skriven


Kommentera här: