BRA & DÅLIG TÄVLING

Superfin i 110! Ett ner men jättebra runda. Supernöjd med min ridning & Palle i den rundan.
 
120 började bra men jag fick en matt känsla. Funderade på om jag skulle utgå men fortsatte ändå. Efter halva banan skulle jag vända upp på ett hinder och kände att jag låg fel. La en volt och men åter igen fick jag inget läge och det blev ett stopp = utesluten.
 
Jag vågade inte vara kall och rida fram honom till hindret ordentligt, kanske för att jag inte hade honom riktigt framme. Jag skulle antingen ha utgått eller så skulle jag ha väckt honom mer och ridit ordentligt helt enkelt. Aja, skit samma.
 
Vi har inte levererat ett resultat sämre än en rivning/en volt på över 20 starter och det är ju alltid en tidsfråga innan man har en dålig dag igen. Men det är av misstagen man lär sig, nya tag bara😊 (men kan såklart inte låta bli att bli besviken, jävla bajs liksom, varför kan jag inte vara lite normal, rida framåt & vänta ut hindret). Till tröst (och mitt stora förtret!!!) så har det känts så bra de senaste starterna och allt det där har suttit som ett smäck i start efter start. 
 
Nu blir det fokus på dressyr iallafall, i slutet av maj gör vid två starter i MSV C. Ska bli väldigt spännande att göra starter på den nivån igen! 

Kommentera här: