DAGENS HÄSTAR + lägesupdate om alla de andra

Hej hallå! Efter jobbet idag åkte jag till Melker. Vi red ut tillsammans med hans ägare Maria för tredje gången i hans liv. Denhär gången travade vi ute också. Nu har vi alltså skrittat & travat både ute i skogen samt på ridbana. Som jag nämnt tidigare behöver han lite mer tid. Trots att han är fyra så är han inte så färdig i kroppen ännu och behöver stärka sig med hjälp av uteritter i lugnt tempo. Planen är att regelbundet fortsätta att åka dit så ofta jag kan (då jag är den enda som rider han ännu) för att fortsätta med hans inridning. Ska bli kul att få visa ridbilder så småningom och hur fin han är i sin sommarpäls. 
 
Melker. Eller Mr Molesley som är hans riktiga namn. New Forest.
 
Palle får faktiskt vila både idag & imorgon. Och så tänkte jag att vi åker till ridhus på lördag förmiddag och rider igenom MSV C:1. Nu har vi några dressyrstarter på G men annars är planen att träna & tävla i både hoppning & dressyr precis som vanligt. Det vore kul att åka på någon terrängträning iår med, vi får se om det blir av. 
 
Palle, riktiga namnet är Heart Paal. SWB.
 
Ida-Holly/Hållidej får vila idag med. Hon har vilat hela veckan hittills och får troligtvis faktiskt fortsätta att göra det tills grenrepet på söndag. Hon reds lite hårdare förra veckan och det känns som hon behöver smälta det litegrann. Hon är ju bara tre år och har utvecklats väldigt mycket det senaste. Hon gör verkligen allt så himla bra. Palle & Hållidej är ju mina hästar så de går ute dag som natt i deras stora gräshage, så de blir inte ledsna av att vila lite extra. För Hållidej stundar ju treårstest om några veckor!
 
Hållidej. SWB.
 
Dolly är min fasters häst och är mest skogsmulle till vardags. Jag brukar rida henne 1-2 gånger i veckan. Vi har gjort några starter på lätt nivå iår och vi satsar på att göra flera!!
 
 
Dolly. Eller Dultymor. KWPN.
 
Merry & jag är anmälda till både hopptävling samt dressyrtävling. Hopptävlingen är redan nästa vecka. Red honom första gången i slutet av 2015, kanske bara rider honom två gånger i månaden ungefär men vi känner varandra väl. 
 
Merry, eller Hällebo Meriadoc KWD 77 som han egentligen heter. Godkänd welsh cob hingst.
 
Dodo, också känd som travaren har jag ridit ca 1 gång i veckan sedan 2016. Det ser ut att fortsätta så och nu har vi till och med vågat oss ut på en Pay n Jump. Förhoppningsvis kommer vi ut på någon mer och någon gång kanske en riktig tävling. Who knows. 
 
Dodo, eller Ekens Starius som är hans riktiga namn.
 
Dessa hästar ovan rider jag mest, men då & då hoppar jag även Diva (New Forest), samma ägare som Melker. Ni som läste bloggen förra året vet att jag då red Diva på ungponnychampionatet i dressyr, det är även jag som ridit in samt hoppat in henne så vi känner varandra väl. 
 
Sörkullens Diva.
 
Jag har även fått äran att hoppa Pärlan (Welsh Cob) ett par gånger, vi hart även startat en tävling ihop. Henne rider jag bara då & då. Det är dock inte omöjligt att det blir någon mer tävling på henne. Det får vi se helt enkelt! Hon är i första hand tränings & tävlingshäst åt sin egna ryttare. 
 
"Pärlan", Brynarcal Black Pearl. 
 
Hänger ni med? Haha! Kände att det var dags att göra en update på den lilla planen som finns samt vilka hästar som cirkulerar mer eller mindre regelbundet i bloggen just nu. Framförallt är det ju de första sex som syns här mest men då & då dyker de sista två upp med, bäst att berätta lite kort om dem också kände jag. 

Kommentarer:


Marre:

Får du betalt för att rida dessa? :-)

Svar: Det beror lite på vilken typ av sammarbete vi har men överlag ja. Detta gör jag för att det är kul och något jag gör på min fritid. Det är inget jag tjänar pengar på i den bemärkelsen.
Ellen

skriven


Kommentera här: