KVÄLLENS PAY N JUMP - Palle

Hela kvällen gick i stort sett åt för dagens Pay n Jump. Jag & Palle hoppade 110 & 120cm. Fick ett stopp i 110 pga skitdistans, såg det lite sent och han liksom inte riktigt fixa till det. Shit happens! I 120 rev vi första hindret men i övrigt felfri, den rundan var dessutom bättre.
 
Sist jag var i Aneby och tävlade så fick vi en såndär runda i 120 som man bara vill stryka ett sträck över så det var verkligen perfekt att kunna åka tillbaka idag, hoppa på samma bana, hoppa samma hinder och dessutom var det riktigt varmt idag med och Palle var ungefär som sist (det vill säga lite seg). En alldeles ny chans att göra annorlunda mot förra gången och det gick ju kanon! Inte många gånger man får tillbaka den möjligheten. Ändrade på det jag ville ha gjort annorlunda förra gången och det gav resultat, härlig känsla! 
 
Glad att jag åkte dit och nöjd över resultatet. Dessutom riktigt nöjd med de övriga hästarna idag. Jag & Melker red ut med hans ägare igen och vi travade riktigt mycket. Idag var han dessutom lite laddad men det gick liksom inte över till stress & hets som det kunnat göra lite tidigare, han är mycket tryggare nu mot för bara några gånger sedan. Jag & Dodo hoppade, red min favoritövning med honom och som högst blev det något språng på 115cm. 
 
I skrivande stund är klockan 20.30 och jag ska hoppa in en sväng i duschen för att sedan ta kväll och ladda upp inför morgondagens jobb. Förutom jobb imorgon ska jag testa en ny ponny, det ser jag fram emot!
 

Kommentera här: