NYTT BETT: Tvådelat Stubben Sweet Copper

 
Jag är inte alls i behov av ett nytt bett egentligen men jag vågar inte ha mitt Stubben Golden Wing bett på treårstestet. Jag har sett någon enstaka som haft det (och det har ju verkat gå bra) men det står inte i klartext i regelverket att det är tillåtet.
 
De på genrepet var också osäkra angående det så jag tänker inte chansa, köpte ett nytt som är så likt som möjligt men som utan tvekan är godkänt. Detta bett är också från Stubben och mundelen är likadan bara att detta har de traditionella bettringarna till skillnad från det andra. 
 
Jag hoppas att hon ska trivas på detta också, jag får testrida det en gång innan för att vara på den säkra sidan. Även om inte förändringarna är stora är det dumt att testa något nytt när det väl är dags.
 
Ida-Holly med sitt Golden Wing bett som jag upplever att hon trivs väldigt bra med.

Kommentarer:


Anonym:

hoppas han går bra i det :)

Svar: tack, det hoppas jag med! :)
Ellen

skriven


Kommentera här: