SNART KLAR FÖR IDAG

 
Både Palle & Ida-Holly ridna i ridhus idag. Båda var superduktiga. Ida-Holly gick ett "vanligt" kort ridpass. Lite skritt, trav, galopp. Runt fyrkanten, enstaka stora volter, flytta något steg åt sidan samt enkla övergångar. Allt känns väldigt bra, finns inte något specifikt som måste bli bättre utan jag tycker att hon gör allt bra och har fattat poängen med det mesta. 
 
På Palle red jag igenom MSV C:1 två gånger och det gick riktigt bra. Han var med från början till slut båda gångerna och jag tycker att vi gjorde alla delar av programmet riktigt bra för att vara oss. Det var väldigt varmt i ridhuset och det märktes att han blev lite matt, han ville krypa upp lite med nacken och "räta ut" kroppen. Så utöver att känna på programdelarna så jobbade jag med formen. Det blev bättre men vi får fortsätta att jobba på det, han var inte riktigt där jag ville ha honom idag. 
 
Efter att jag ridit båda hästarna så gick vi upp dem till den stora sommarhagen igen. På grund utav mycket åska & blixtar så har de varit hemma några dagar men nu är de alltså där upp igen. 
 
Nu ska jag strax åka till Maria. Väl där ska jag rida Melker som är dagens sista häst!

Kommentera här: