VARMA & SOLIGA DAGAR

 
Gokväll! Jobb gånger två avklarat idag samt ett lätt ridpass på Palle. Han får gå ute inatt vilket han har gjort det senaste men imorgon förmiddag tänker jag gå hem med honom och så får han stå och vila i det svala stallet några timmar innan vi rullar mot tävlingen imorgon. Vi kommer att åka strax efter 14.00. Vi har bara 25-30 minuter dit, nära & bra. 
 
Innan jag går hem med Palle imorgon förmiddag så ska jag aktivera Ida-Holly. Ska öva lite på att gå och trava med henne för hand samt ställa upp henne. Utöver det tänkte jag longera henne också. Hon behöver lite träning på att hålla igång galoppen längre stunder så det blir förmodligen mest galopp. Brukar gå med henne så volten blir så stor som möjligt. Longerar henne ungefär en gång varannan vecka till en gång i veckan. I början var hon ganska obalanserad på lina (och är fortfarande) men det har blivit mycket bättre med hjälp utav ridningen men också lite träning på att just få trava & galoppera på lina utan ryttare med. 
 
Sakta men säkert blir hon starkare & starkare med hjälp utav uteritter, korta ridpass på bana/ridhus, löshoppning, följa med som handhäst samt longering. Tack vare att hon är så cool så kan jag ju aktivera & träna henne väldigt varierat. I olika miljöer, underlag, bommar osv. Väldigt härligt!

Kommentera här: