LITE OM 2018 ÅRS TÄVLINGAR

Jag tycker verkligen att det är kul att sammanfatta årets tävlingar i inlägg. Palle, Dolly & Merry har jag tävlat aktivt med iår. Och även Dodo, även om han bara startat träningstävlingar. Deras inlägg är så gott som klara men jag vill inte publicera dem förens i slutet av december. 
 
De tävlar på olika nivå men alla fyra har presterat väldigt bra. Palle har fått pris i 45% utav sina starter, Dolly i 44% av sina starter, Merry 60% av sina starter (mer om man räknar med de engelska ridklasserna) och Dodo 50% utav sina. Duktiga hästar! Nu handlar ju såklart inte allt om rosetter men jag tycker det är kul att se hur många rosetter & felfria rundor det blivit på starterna de gjort. Och allihopa har i princip plockat med sig en rosett i varannan start de gjort. Ett kvitto på att de har fått lagom med "utmaningar" och tävlats på rätt nivå tycker jag. Sedan kan man tävla på rätt nivå utan att få rosett, men jag tror ni förstår. 
 
Jag sammanfattar detta tävlingsår som BRA. Jämnt. Många bra prestationer. Inga fantastiska eller overkliga bedrifter eller framgångar men bra. Alla hästarna har presterat bra för deras nivå och jag är väldigt nöjd med mig själv. Jag tycker bara att jag ridit dåligt på en enda start iår egentligen, och då har jag gjort 58 starter iår (med pay n jumps, treårstest + engelsk ridklass inkluderat). 
 
Dodo har startat upp till 80cm på Pay n Jump, Dolly har startat upp till regional 100cm, Palle nationell 120cm samt regional MSV C dressyr, Merry har startat upp till regional LB i dressyr samt regional LB/100cm hoppning. 
 
Jag har inte själv debuterat någon klass iår, skönt kan jag tycka, haha. Eller det var ju faktiskt debut för mig på engelsk ridklass & tresårstest, visserligen! Dodo debuterade iallafall 80cm vilken han var felfri i. Däremot så gjorde både Dolly & Merry sin första omhoppning iår. Men på många sätt har det känts lite som att debutera ändå, Merry hade till exempel inte tävlat dressyr på mer än ett år, Palle har inte gått 120 hoppning sedan 2016 och inte aktivt flera starter sedan 2015. Samma var det gäller dressyren, vi hade inte tävlat MSV dressyr sedan 2016 heller. Så det var riktigt kul! 
 
Gjorde ju även 2 starter (3 om man räknar med träningstävling) på Pärlan! 

Kommentera här: