LONGERING X2

 
Både Palle & Ida-Holly longerades idag. Palle i skymingen och Ida-Holly i mörkret. Palle löslongerades som vanligt. Han fick ha chambon på som jag alltid longerar honom med och han var jätteduktig. Han såg jättefin ut och han är så himla smidig att longera. Annat är det med Ida-Holly, jag trodde att hon sprang av sig igår men icke, hon var helt vild idag också. Som tur var sprang hon av sig i hagen innan jag skulle longera så hon var ganska lugn sedan. Lite yvig men helt klart mycket bättre än igår. 
 
Ida-Holly har longerats två dagar i rad. Jag tror att hon får vila imorgon och garanterat på torsdag för då hinner jag inte (jobb + dressyrträning med Palle) men på fredag hoppas jag att vi kan ta en sväng efter jobbet men innan jag far till Z i Jönköping.
 
Skrev ju igår att jag hade tänkt att rida Palle idag men nu vet jag hur jag jobbar och kan därmed planera. Jag är ledig imorgon och hinner därför rida Palle. Tänkte att vi rider tillbaka till fältet och hoppas på ett bättre pass, det ger betydligt mer än några varv på ridbanan. Även Dodo & Merry ska ridas imorgon. Dodo hemma hos sig och Merry på hoppträning för Sofia.
 
Sedan jobbar jag torsdag, fredag och det trillade även in bokningar för nästa vecka. Det är först när jag har fått tillräckligt med många bokningar som jag tar bort min tillgänglighet på schemat, som imorgon. Är jag inte nöjd så låter jag tillgängligheten stå kvar tills morgonen och då har man med 99% jobb men det brukar jag nästan aldrig behöva göra. 

Kommentera här: