MERRY; dagens ridpass

Merry var först ut idag. Efter att jag ridit honom så red jag & mamma ut. Jag på Ida-Holly & mamma på Palle. Jättemysig tur. Blev ganska fartfylld idag. Ganska mycket galopp i lite högre tempo. Superhärligt! 
 
Och ska vi snacka fart så var även dagens ridpass på Merry ganska fartfyllt. Han var pigg & glad. Jättekul att han vill så mycket. Ibörjan var vi lite osynkade men vi kom igång ganska bra efter en stund. Vi hoppade lite idag och så blev det även lite fokus på kondition. Eftersom att banan är så stor så passade vi på att galoppera flera varv.
 
Troll-Merry!
 
Vi hade lite funderingar på att eventuellt starta Welsh-SM i hoppning som skulle äga rum inom kort men vi/jag har valt att avstå. Han har gått så himla bra nu i slutet av sommaren/hösten efter en lite strulig vår och eftersom att Welsh-SM skulle bli första inomhus för denna säsong och i 100cm som vi inte startat på ett tag (som visserligen inte är några problem), men det ihop med allt så väljer jag att rida en dressyrtävling till istället vilket ska bli jättekul. Vi har ju bara startat dressyr en gång tidigare iår så det vore verkligen kul att få en start till i kroppen.
 
Hoppas att ni har haft en bra dag såhär långt, nu ska jag snart börja att fixa iordning mig lite inför kvällens kalas. Hörs!

Kommentera här: