PIGG MEN INTE ÖVERLADDAD

 
I förmiddags styrde jag kosan hem mot mig igen och nästan direkt när jag kom hem red jag en uteritt på Ida-Holly. Idag var första gången på säkert 2-3 pass där hon inte var överladdad. Pigg & glad som vanligt men sansad. Vi red lite övergångar mellan skritt och trav samt rullade på lite i galopp. Detta varvat med skritt på lång tygel såklart. På slutet fick vi till en ganska fin trav. Väldigt nöjd med dagens ridpass! 
 
Palle fick vila idag med. Innebär att han haft 3 vilodagar men det kändes som att det behövdes faktiskt. På tisdag har vi hoppträning så imorgon blir det ett ridpass för att komma igång & vara förberedda inför tisdagens träning. 
 
I skrivande stund är jag vid sjön med hundarna. När jag kommer hem ska jag värma på en kopp kaffe och se över den kommande veckan. Jag har en del planerat men mycket får jag nog ta därefter. Som vanligt så får jag se lite hur jag jobbar. Har fått 2 bokningar av 4 möjliga nästa vecka, varav en av bokningarna är imorgon. Men det trillar förmodligen in mer i början utav veckan. 

Kommentera här: