DAGENS RIDPASS:

Precis kommit hem efter att ha hoppat Pärlan lite. Hoppade inte så mycket men hon gjorde det hon skulle väldigt bra. Blev inte så mycket finlir över hindren idag mer bara stämma av hur hon kändes speciellt eftersom att jag fick en sådär känsla sist på tävlingen...Men hon påminde mig om varför vi har varit ute & tävlat från första början, hon var precis som hon varit de senaste gångerna på hemmaplan, jätteduktig. Hoppade en oxer på 1m och det gjorde hon som ingenting, både i kropp & knopp, så allt var precis som det skulle. Hon ska bara våga lite mer på bortaplan, det är där problemet sitter, rent träningsmässigt är allt tillräckligt bra. Jättenöjd med henne idag!
 
Innan jag for till Pärlan red jag Palle. Vi red dressyr på ett fält. Gick så himla bra i början. Sedan fick han för sig att det var något i skogen (tror faktiskt bara det var inbillning idag) och han blev så himla spänd. Blåste i näsborrarna och kunde inte släppa det. Jag orkade inte hålla på med det så jag red till ett annat fält i närheten men vi kom aldrig riktigt tillbaka till flowet vi hade i början. Så typiskt, haha. Gav upp efter en stund. Imorgon blir det ridhus, då tar vi nya tag!
 
Hoppas att ni har haft en bra dag. Min dag har gått i ett. Först vikariejobb och sedan ridning utav två hästar. Imorgon är det fredag och det innebär en kortdag för mig på jobbet. Skönt!
 

Kommentera här: