MIN ONSDAG

Hello! Jag har en kortare dag på onsdagar så jag hinner rida båda hästarna innan det blir mörkt. Det var lite extra roligt idag dessutom då Jenna kom och klickade bilder på mig tillsammans med både Ida-Holly & Palle.
 
Båda fick sig ett pass på fältet. Ida-Holly skötte sig mycket bra. Hon blev trött snabbt. Dels för att hon inte har gått så många riktiga ridpass, vi har ju nästan bara ridit ut på rakt spår, och så var det väldigt varmt idag. Solen värmde mycket och hon har fått lite mer päls. Hon har aldrig ridits på det fältet innan och har dessutom inte blivit riden på 1 vecka så hon var jätteduktig. 
 
Palle var lite seg idag. Däst efter mycket gräs + värme och kanske (?) möjligtvis lite matt efter två mycket bra pass tidigare i veckan. Han var lydig och fin men lite loj i allt han gjorde. Men det gör inget. Blev nog ett ganska bra pass för honom. Mycket galopp, lite övergångar och varierade formen ganska mycket så att han kom igång ordentligt i kroppen. Väldigt basic. Imorgon blir det dressyrträning för Ulla och då får han ta i lite mer igen. Då hoppas jag att vi kan få honom att "suga i" lite till än vad han gjorde idag. 
 
Alltid lika spännande att ha bilder att vänta på. Förhoppningsvis fastnade vi på någon. Kommer såklart att visa er så småningom! Evigt tacksam för alla bilder som Jenna tagit på mig & hästarna. Så kul att ha!
 
Sorry för bildbomb, haha. Men några av alla fina bilder som Jenna tagit dethär året. Det är Dolly, Merry, Pärlan, Palle samt Dodo (som är Jennas) på bilderna. 

Kommentarer:


Marielle:

Så kul med någon som kan ta massa kort! 😀👌🏻

skriven


Kommentera här: