PALLE: mer om dagens tävling

För er som gillar lite djupare analyser kommer nu inlägget som ni väntat på. Idag åkte jag, Jenna & Palle på tävling. Så snällt av Jenna att följa med, annars hade jag inte kunnat åka. Bäst! Men iallafall, vi har inte tävlat hoppning sedan 2 juni och har nästan inte tränat hoppning alls sedan dess. Så jag valde att hoppa 105 samt 110 centimeter idag vilket kändes lagom. Vi hade visserligen ingen annan tävling att välja på, haha. 
 
 
Palle har bokstavligen sovit hela dagen. Även under framridning & framhoppning. Superlugn och inte (alls egentligen) intresserad utav uppgiften förens vi kom in på banan. Jag tycker att vi gjorde första klassen bra. I grundomgången la jag in ett extra språng på en linje men det gjorde jag inte i omhoppningen. Höll planen i omhoppningen och vi slutade precis utanför placering. Med tanke på omständigheterna så är jag nöjd med rundan, inte den snyggaste rundan vi gjort men en bra känsla & Palle var inte i en enda bom.
 
 
Nästa runda resulterade i ett bättre resultat men det var en sämre runda. Jag tabbade mig på ett ställe, det var samma linje som jag la in ett extra på under förra rundan och vi hamnade i ett mellanläge där men Palle räddade mig. Helt otroligt duktigt av honom men han var verkligen med på noterna där. Överlag lite sämre flyt i denna rundan men i omhoppningen började vi komma igång och den blev riktigt bra ändå. Helt otroligt av Palle att kuna snirkla sig runt mellan alla hinderstöd med bara ett öga. Han var verkligen med mig till 110% och det var aldrig några tveksamheter eller missförstånd över vart vi skulle eller vilket hinder som skulle hoppas.
 
Summa sumarum 100% felfritt idag. 110-klassen bjöd på 15 språng (inklusive omhoppning) och 105-klassen bjöd på 14 språng. 29 språng på tävlingsbanan och några till på framhoppningen men inte en enda bom ner, duktiga Palle💖
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram

Bästa Pallebus💗

Ett inlägg delat av Ellen Källgren (@ellenkallgren) 21 Okt 2018 kl. 9:48 PDT

Ärevarv!

Som hederspris fick vi en rosa höpåse, morötter samt ett presentkort på ost!

Kommentarer:


Vendela:

Vilket fint tränas han har. Är det ett ihop-plock eller köpte du det så? Gillar nosgrimman! :)

Svar: Det är ett ihop-plock! Nosgrimman köptes lös av ett märke jag inte kommer ihåg. Resten av tränset är från Dyon. Men även Dyon säljer repnosgrimmor😊
Ellen

skriven


Kommentera här: