STON

Jag måste säga att det är så himla kul att ha ett sto i stallet igen. Jag bryr mig egentligen inte om vad det är jag rider på var det gäller ras eller kön men nu har det varit mycket valacker ett tag eftersom att det är det vi har tittat på i huvudsak eftersom att vi har varit tveksamma till om Palle kan gå med ston då han kan bli ganska hingstig, även om det försvunnit mycket med åren. Men när vi köpte Ida-Holly (för snart ett år sedan!) så chansade vi lite på den punkten och det är jag glad för eftersom att det har funkat toppen i hagen och sen är det roligt att ha ett sto igen. 
 
Tre hästar som jag spenderade mycket tid med tidigt i mitt liv (Mimona, Virvla, Lexie) var ston och sedan dess har det inte stått något sto i stallet även om jag ridit andras ston nu på senare år, som Diva, Dolly & Pärlan.
 

Kommentera här: