TÄNK ATT DENNA BÖNA SNART FÅR TÄVLA!

 
Från och med den 1 januari räknas Ida-Holly som en 4-åring (även om hon inte fyller år då) och det innebär att hon från och med 1 januari 2019 får tävla! Äntligen och så himla spännande. Jag tycker det är väldigt kul att göra de första tävlingarna på en unghäst så det ser jag fram emot att göra igen.
 
Det är i första hand hoppning som jag fokuserar på just nu och som jag tror att vi kommer att fokusera på i början men jag hoppas att vi kan testa någon dressyrtävling med, men vi får helt enkelt se hur allt utvecklar sig och vad som passar.
 
Hon har ju bara hoppat några enstaka gånger med ryttare ännu och det behöver hon såklart befästa mycket mer men en annan viktig sak förutom (såklart) grundridning så behöver hon tränas på att ridas med andra hästar. Hon har nämligen en tendens att bli lite smått exhalterad när det är andra hästar som springer runt, haha. Hon är inte alls van vid det.
 
 
Vi har ju redan varit i en "tävlingssituation" och det är ju 3-årstestet, där fick hon sin första rosett. En stor dag för en så ung häst men det gjorde hon galant. Det var första gången jag visade en häst på 3-årstest. Kan absolut tänka mig att göra det igen även om jag tycker det är roligare när de kan börja tävla på riktigt under ryttare som 4-åringar.
 
Ida-Holly har fått sig en egen "tråd" såklart. Alla rosetter över är Palles. Tycker det är kul att de hästar jag har nu har en egen plats. De hänger även i den ordning som vi vann dem. Resten av alla rosetter som tidigare hästar plockat hänger huller om buller i hela mitt rum dock, utan någon ordning alls.

Kommentera här: